Handlarens dröm förverkligas när nya Tempo Stenkullen öppnar

9 april 2024

Den 6 maj öppnar en ny Tempobutik upp, nämligen Tempo Stenkullen, strax utanför Lerum. Handlare är 28-årige Sam Rostami, som sedan barnsben har drömt om att driva en egen butik.

Sam Rostami

Sam Rostami är född och uppvuxen i Lerum. Redan när han gick på förskola blev han inspirerad av den närliggande matbutiken, så pass att en dröm ploppade upp i huvudet – någon gång skulle han driva en egen butik. Sedan 2017 har han jobbat i olika roller inom Axfoodkoncernen och i augusti 2023 blev drömmen verklighet när han förvärvade Stenkullens Servicebutik. Den 6 maj skyltar butiken om och blir Tempo Lerum Stenkullen.

− Det känns väldigt bra och min förhoppning med butiken var hela tiden att den skulle bli en Tempo. Jag kan kedjan och känner att det sker väldigt mycket positivt just nu inom Tempo, säger Sam Rostami.

Stenkullen är ett samhälle som tillhör Lerums kommun och i lokalen där Tempo Stenkullen öppnar upp har det alltid funnits en mat- eller servicebutik.

− Kunderna är väldigt positiva till att jag har tagit över butiken då den på senare år drivits som en servicebutik med post, spel, godis och tobak i princip. Det har saknats en riktig matbutik i Stenkullen och människor vill kunna handla där de bor. Jag brinner för att ge bra service till mina kunder och hoppas kunna ge människorna i Stenkullen vad de har saknat, säger Sam.

Den 6 maj träder Sam Rostami officiellt in i kostymen som Tempohandlare. Tempo Stenkullen har en säljyta på knappt 200 kvadrat, men trots den relativt knappa ytan planerar Sam för ett brett sortiment.

− Vi kommer satsa på färskvaror och vi kommer försöka ha ett så brett sortiment som det går. Jag vill att mina kunder ska kunna komma in här och hitta allt de behöver, säger han.

Tempos konsulentchef, Henrik Sjöblom Adsten om Tempokedjans senaste butik:

− Det känns jättekul att vi har hittat ett bra läge där det finns goda möjligheter till bra lönsamhet för handlaren, och vi har en mycket bra handlare i Sam som kommer driva denna butik framåt. Butiken är och kommer definitivt vara ortens goda granne, där både Sam och hans personal kommer göra det enklare för invånarna i Stenkullen att leva där de bor, säger Henrik.

Kategorier: Hemköp