Axfood-pris till Santa Maria och Arla

2010-09-02 14:20

 

Per Hollander, sverigechef, och Per-Anders Öberg, europachef, Santa Maria. I bakgrunden skymtar Axfoods inköpsdirektör Mats Sjölund.

Santa Maria och Arla blev vinnare när Axfood delade ut priser till decenniets bästa leverantörer på den årliga leverantörsträffen den 1 september. 

Santa Maria tog hem segern i klassen Torra Varor. I motiveringen sägs bland annat att: ”Santa Maria har drivit kategorierna smaksättning och mexikansk mat framåt det senaste decenniet till att bli en av de bäst växande kategorierna i dagligvaruhandeln. Företaget har ett nyhetsflöde som väcker konsumentens nyfikenhet för deras produkter och inspiration för matlagning.”

Övriga nominerade inom torra varor var Unilever, Sia Glass och OLW.

Arla tog förstapriset i klassen Färska Varor. ”Arla är en leverantör som gör bra kategoriprojekt och driver hela kategorin framåt. Man testar nya grepp och utmaningar tillsammans med Axfood för att kunna utveckla kategorierna hela tiden.”

Nominerade inom färskvaror var även Pågen, Pärsson chark och Dafgård Bake Off.

Dela med dig

 

 

Christer Åberg, vd Arla Foods Sverige AB, och Anders Berggren, Arlas kundchef för Axfood.