Hemköp har nått målet om 300 000 kundkort

2010-02-10 14:09

Drygt 300 000 kunder har valt att skaffa Hemköps kundkort. Därmed är Hemköps mål för antalet kortkunder 2009 uppnått.

– Att vi nådde målet förra året visar att vårt kundkort är attraktivt för många kunder. Det är oerhört viktigt för oss att bygga lojalitet med det kundkort vi har och vi kommer att fortsätta utveckla korterbjudandena och aktiviteterna kring kortet. Kortkunderna ska känna att de är viktiga för oss och att lojalitet lönar sig, säger Jesper Sandell, kundkortansvarig på Hemköp.

Upp till två procents bonus

Kortkunder hos Hemköp får, förutom upp till två procents bonus, bland annat speciella erbjudanden, inbjudningar till butiksaktiviteter och personlig information från sin egen lokala butik.

Hemköps kundkort kan också kopplas till ett samarbete med SOS-Barnbyar. Det innebär att kunden skänker 10 öre till SOS-Barnbyar för varje hundralapp som betalas med kortet.

Fakta om Hemköps kundkort:

Kundkortet har funnits sedan 2007 och finns i tre varianter: som vanligt bonuskort, som betalkort med Visa-koppling och ett särskilt företagskort. Hemköps Visakort har ingen årsavgift och medger upp till 45 dagars kredit. Alla kortkunder med Visakoppling får dessutom 0,5 procents bonus på alla köp utanför Hemköps butiker. Med kundkortet går det också att göra kostnadsfria kontantuttag upp till 500 kronor i butikskassa.

Dela med dig