Lyckade kampanjveckor till förmån för Rädda Barnen

2011-06-30 13:09

Sedan inledningen av året har Willys gjort gemensam sak med sina leverantörer och skänkt en del av sin försäljning till Rädda Barnen. Under årets första månader har över en miljon kronor donerats.

Varje vecka har en del av försäljningen av ett antal utvalda varor på Willys gått till Rädda Barnen. Såväl Willys som ett antal av kedjans leverantörer har deltagit i kampanjen. Vid månadsskiftet maj/juni uppgick det donerade beloppet till drygt en miljon kronor.

De insamlade pengarna går till Rädda Barnens verksamhet i Elfenbenskusten. Många barn lever på flykt i det oroliga Elfenbenskusten, pengar som tidigare gått till utbildning har nu delvis styrts om till katastrofhjälp. En del av pengarna går till svenska barn i Rädda Barnens kamp mot mobbing i idrotten.

- Tack vare detta fantastiska bidrag, som överträffar våra förväntningar, har vi ännu bättre möjlighet att skapa en tryggare framtid för barn i krigsdrabbade Elfenbenskusten. Vi kommer också att använda stödet till vårt svenska  program mot särbehandling och mobbing inom idrotten. Förutom det ekonomiska bidraget får Rädda Barnen också en mycket värdefull exponering i Willys butiker. Stort tack till såväl Willys som till deras leverantörer och kunder, säger Louise Gauffin, marknadschef Rädda Barnen.

Det är tydligt att många Willys-kunder vill hjälpa till att generera pengar till Rädda Barnens verksamhet: försäljningen av de varor som valts ut som ”veckans Rädda Barnen-varor” ökar märkbart. Därmed ökar också det belopp som doneras till Rädda Barnen.

Utöver att skänka en del av sin försäljning, bidrar Willys också till att samla in pengar till Rädda Barnen genom gåvoknappar på butikernas pantautomater.

 

Kommentera (0 kommentarer) Dela med dig
Skriv en kommentar    
Användarverifikation Bild för användarverifikation