Priser för finansiell kommunikation

2011-09-16 11:41

Axfood har tilldelats pris för bästa finansiella information på webben över samtliga bolag på Stockholmsbörsen samt för bästa delårsrapport på listan över stora bolag. Priserna delades ut av Aktiespararna och Kanton och är en del av tävlingen ”Årets börsbolag”.

Maria Luthström som arbetar med investor relations på Axfood, var på plats för att ta emot priserna.

-För Axfood är det viktigt att tillgodose marknaden med relevant finansiell information. Det känns jättekul att bli uppmärksammad för det arbete vi gör, säger Maria Luthström.

Motivering till priserna lyder:

Webbplatsen
”Axfoods välstrukturerade webbplats är fylld med relevant information som besökaren med enkelhet når via tydliga flikar, rubriker och länkar. Redan på webbplatsens startsida ges en bra sammanfattande bild över Axfood med information om aktien, aktuella pressmeddelanden samt kortfattad information om bolaget och deras verksamhet. Med hela 27 av 30 poäng är Axfood är värdig vinnare av deltävlingen.”

Delårsrapporten
Axfoods delårsrapport har en enkel struktur som förtydligas ytterligare genom systematisk rubricering. Med hjälp av kompletterande diagram presenteras nyckeltalen på ett pedagogiskt sätt. Delårsrapporten avslutas med tydliga nyckeltalsdefinitioner och en branschspecifik ordlista.

 

Kommentera (0 kommentarer) Dela med dig
Skriv en kommentar    
Användarverifikation Bild för användarverifikation