Pressmeddelande

2016-03-11 18:57

Axfood återkallar ris i kartong

Axfood återkallar följande produkter:

· Garant Jasminris, 1 kg, bäst-före 01.02.2018
· Garant Basmatiris, 1 kg, bäst-före 01.02.2018
· Garant Parboiled ris, 1 kg, bäst-före 01.02.2018
· Garant Fullkornsris, 1 kg, bäst före 01.02.2018
· Garant Eko Jasminris, 1 kg, bäst-före 01.08.2017
· Garant Eko Basmatiris, 1 kg, bäst-före 01.08.2017
· Garant Eko Parboiled ris, 1 kg, bäst-före 01.08.2017

Anledningen är att det kan förekomma små metallflisor i produkterna.

Totalt rör det sig om ett parti på cirka 7 500 kilo som återkallas, alla tillverkade i samma fabrik.

Återkallelsen berör ris i kartong som sålts i Axfoods samtliga butiker runt om i Sverige.

De berörda produkterna är nu stoppade.
Kunder som köpt de aktuella produkterna uppmanas att reklamera riset i butiken eller kontakta Axfoods Konsumentkontakt på telefon 0771-87 67 70 alternativt via mail konsument@axfood.se.
Inga skador har rapporterats.

För ytterligare information kontakta:

Claes Salomonsson, presschef Axfood AB, telefon 0702-89 89 83

På Axfood arbetar vi med passion för mat och människor. Vår styrka är att utveckla och driva framgångsrika matkoncept på den svenska marknaden med ansvar för miljö och hållbar utveckling. Kedjorna Willys och Hemköp ingår liksom Tempo, Handlar´n och Direkten som är handlarägda och organiseras av Axfood Närlivs. Grossist-försäljning sker genom kedjan Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Se även www.axfood.se

Ladda ner pressmeddelande (PDF)

Dela med dig

Bilder

Jasminris 1 kg Garant
Ladda ner högupplöst bild