2017-08-29 07:30

Mat.se först med Urban Deli på nätet

Som första matbutik på nätet erbjuder Mat.se inom kort delar av Urban Delis sortiment med leverans direkt hem till dörren. Samarbetet inleds den 31 augusti.

– Urban Delis produkter attraherar många matentusiaster och blir ett värdefullt komplement för våra kunder. Samtidigt når Urban Deli ut med sina produkter i en helt ny försäljningskanal, säger Måns Danielson, vd på Mat.se.

Mat.se är idag en av landets ledande fullsortimentsbutiker på nätet med inspirerande recept, veckomenyer och möjlighet att handplocka egna matkassar. Det nya samarbetet innebär att det redan breda utbudet kompletteras med ett 30-tal av Urban Delis högkvalitativa varor där bland annat egen produktion av färdiga rätter, såser, korvar och inlagd sill ingår.

Jesper Weidlitz, vd och en av grundarna av Urban Deli, säger:
– För oss är det mycket positivt att göra Urban Delis produkter tillgängligt för fler matälskare via Mat.se och på så sätt bidra till ett både enklare och lyckligare matliv.

Mat.se ingår sedan februari i år i Axfoodkoncernen som även äger 50 procent av Urban Deli.

Läs mer på www.mat.se

För mer information kontakta:
Måns Danielson, vd Mat.se: 070-355 8536.
Jesper Weidlitz, vd Urban Deli: 0707-31 87 00.
Axfoods presstjänst: 0702-89 89 83.

Matse Holding AB är en del av Axfood och består av Matse AB, Cold Cargo Sweden AB, Kokaihop Media AB. Matse AB driver en fullsortimentsbutik på nätet, Mat.se, med hemleverans av varor av hög kvalitet. Kokaihop Media AB skapar glädje i köket med inspiration och recept från matsajterna Kokaihop.se och Spisa.nu. Cold Cargo Sweden AB erbjuder kostnadseffektiva hemleveranser som möter dagens och framtidens krav.

Pressmeddelande (PDF)

Dela med dig