Sista ansökningsdag: 24 FEBRUARI 2019

Teamchef Färskvaror till Hemköp Stockholm Jungfrugatan

  • Karriärmöjligheter

    Karriärmöjligheter

  • Jämställd lön

    Jämställd lön

  • Personalrabatt

    Personalrabatt

  • Tjänstepension

    Tjänstepension

  • Friskvårdsbidrag

    Friskvårdsbidrag

  • Utfyllnad föräldrapenning

    Utfyllnad föräldrapenning

Allmän information

Hemköp är butikskedjan med ett sortiment specifikt anpassat för dem som bor på orten. Om du vill ta både avdelningsansvar och leda ett team av medarbetare, då ska du söka till rollen som Teamchef Färskvaror. Butiken är scenen och varje detalj en chans att göra skillnad. Är du redo att ta plats inom Hemköp, där kunden alltid står i centrum?

Bli en av oss

På Hemköp Stockholm Jungfrugatan är vi stolta över att vara del av en framgångsrik verksamhet som präglas av matglädje och ett personligt kundbemötande. Våra kunder gillar vår butik och har näsa för kvalitet, något som gör vårt arbete stimulerande och roligt. Till vår färskvaruavdelning söker vi nu en Teamchef. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas. Schemalagd arbetstid där även kvällar och helger förekommer.

Det här får du göra

För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som teamchef helt rätt. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp.

Det här förväntar vi oss

Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Dessutom behöver du känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar.

Mer information

Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Petter Mähler, Butikschef, TEL 070-346 35 95 alternativt E-POST petter.mahler@hemkop.se.


Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast den 24 februari 2019. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på Ansök nu! Det går inte att söka tjänsten via e-post.

Information om bolaget

Hemköps uppdrag är att inspirera till hållbar matglädje varje dag. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar till medvetna val ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp ingår i Axfood, noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.hemkop.se.

Information

Hemköp logotyp
  • Ort: Stockholm

  • Anställningstyp: Tillsvidareanställning

  • Sista ansökningsdag: 2019-02-24

  • Funktion: Butik - ledare