Hemköp öppnar ny butik i Helsingborg

2 oktober 2018

Hemköp satsar i Helsingborg och öppnar en ny butik när gallerian Söder slår upp portarna den 26 oktober. Den nya Hemköpsbutiken skapar drygt 20 nya jobb till området.

Krasimir Radev butiskchef Hemköp Söderpunkten

Fokus har lagts på att göra en butik som bjuder på matinspiration till både vardag och fest med ett stort utbud av färskvaror som frukt, delikatesser och fisk.

Butikschef Krasimir Radev har tidigare bott i området i tio år och ser fram emot att komma tillbaka till sina gamla kvarter.

Det är min dröm att få vara med och bygga en helt ny butik. Nöjda kunder är mitt mål så kundbemötande och välfyllda hyllor är prioriterat. Jag känner till området väl och det känns lite som att komma hem, jag ser mycket fram emot öppningen, säger Krasimir Radev, butikschef Hemköp Söder Helsingborg.

Butiken kommer att starta ett samarbete med Tropikariet dit det matsvinn som inte går att undvika skänks, till exempel frukt och grönsaker.

Gallerian Söder blir en ny mötesplats i Helsingborg med biograf, butiker, gym och restauranger endast fem minuter från centralstationen.

Hemköp har sedan tidigare tre butiker samt e-handel i Helsingborg. Maten beställs på hemköp.se och kan levereras hem till drygt 60 000 hushåll i staden eller hämtas i Hemköpsbutiken i Stattena.

Adress: Södergatan 30

Butiksyta: 1600 kvm

Öppettider: 07.00-22.00

För mer information och bilder kontakta:
Elin Jarl, pressansvarig Hemköp. 076-139 25 88, elin.jarl@hemkop.se

Kategorier: Hemköp