Willys Hemma öppnar i Arboga

29 november 2018

Willys Hemma tar över Coops lokaler i Arboga. Den nya butiken kommer att öppna under våren.

I slutet av oktober stängde Coop – nu tar Willys Hemma över butikslokalerna vid torget i Arboga centrum. Nu påbörjas ett omfattande ombygnads- och renoveringsarbete för att anpassa lokalerna till Willys Hemmas koncept. Under våren öppnar den nya butiken.

– Willys är ett mycket starkt varumärke i Mälardalen och många kunder känner oss redan från Willysbutikerna i Köping, Örebro och Eskilstuna. Vi tror att många Arboga-bor kommer att uppskatta möjligheten att handla i en liknande butik närmare hemmaplan, säger Tor Gullberg, etableringschef på Willys.

Willys Hemma är Willys koncept för mindre, bostadsnära lägen. Sortiment och priser är liknande som på ”stora” Willys, med ambitionen om att man ska kunna handla hela sin matkasse i butiken, till ett bra pris. I sortimentet finns till exempel butiksbakat bröd, en stor frukt- och gröntavdelning och gott om ekologiska och vegetariska alternativ. Willys har höga ambitioner när det gäller miljö och hållbarhet och butiken kommer att märkas med Bra Miljöval, Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker med ett stort sortiment av hållbara varor och ett omfattande eget miljöarbete, t ex med källsortering och energieffektivisering.

Rekryteringen av medarbetare till den nya butiken påbörjas nu. Ett 15-tal nya medarbetare kommer att anställas.

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48

Kategorier: Willys