Kontakt

Axfoods kvalitetsgaranti

Vi vill att du som konsument ska ha förtroende för Axfoods egna varor. Därför har vi en kvalitetsgaranti som innebär att du har möjlighet till ersättning om du inte är nöjd med kvaliteten på produkten som du köpt.

Axfoods kvalitetsgaranti syftar till att bygga konsumentens förtroende för våra egna varor. Som konsument har du därför möjlighet att få ersättning motsvarande produktens värde om du inte är nöjd med kvaliteten.

För att få ersättning enligt Axfoods kvalitetsgaranti behöver du vid reklamation uppge vilken produkt det rör, varumärke, bäst före-datum/produktionskod, streckkodsnummer, dina kontaktuppgifter samt din synpunkt.

För specialvaror och andra non food-varor som saknar bäst före-datum kan ett undantag i uppgifterna gällande kvalitetsgarantin göras. Vilken information som behöver uppges framgår vanligtvis av märkningen på förpackningen, eller lämnas av Axfood Konsumentkontakt.