Axfoodkoncernen

Ingång Axfoods egna varor

Om Axfood

Axfoods egna varor

Genom väl utvalda egna varor kan vi erbjuda ett attraktivt och prisvärt sortiment med bra och hållbar mat till alla.

Om Axfood

Uppförandekod

Axfoods uppförandekod omfattar våra krav på leverantörer, samarbetspartners och medarbetare.

Axfoodkoncernen i siffror

21%

är vår marknadsandel på den svenska dagligvarumarknaden

År 2020

ska vi vara klimatneutrala

+1 902 Mkr

är vårt resultat för 2016

25%

ökade vår vegoförsäljning andra kvartalet 2017

Om Axfood

Mål och strategi

Genom ett starkt fokus på kunder och medarbetare, hållbarhet och effektivitet samt lönsamhet och tillväxt ska Axfood vara Sveriges bästa dagligvarubolag.

Om Axfood

Organisation och ledning

Här hittar du information om Axfoods organisation, koncernledning och styrelse samt styrelsens arbete.

Om Axfood

Marknad och trender

Urbanisering, digitalisering och fokus på hållbar livsstil är omvärldstrender som påverkar. Här är Axfoods strategier för att möta dem.

Om Axfood

Innovation

Vi uppmuntrar nytänkande som gör skillnad både inom koncernen och i samhället. Exempelvis var vi först i Sverige med pant på saftflaskor.

Om Axfood

Ungt bolag med gamla anor

År 2000 bestämde sig Axel Johnson AB för att skapa Sveriges bästa dagligvarubolag.