Konsumentkontakt
Välkommen att kontakta oss vid frågor eller reklamationer som rör våra egna varumärken, t ex. Garant och Eldorado, eller andra produkter med avsändaren Axfood.
Kontakta oss vid frågor om våra egna märkesvaror - använd kontaktformulären här ovan.
Saknar du vissa uppgifter går det bra att lämna fältet tomt. Vi besvarar ditt ärende inom 2 vardagar. Du kan även mejla till oss via e-postadressen konsument@axfood.se, eller ringa via telefon 0771-87 67 70. Vi har öppet helgfria vardagar kl. 10-15 (lunchstängt kl. 12-13), dag före helgdag kl. 10-12.
Telefon Axfood växel vid övriga ärenden: 08-553 990 00
Företagsinköp: Om ditt ärende gäller företagsinköp av varor hos Dagab, vänligen klicka här.
Lediga jobb: Om ditt ärende gäller förfrågningar kring jobb inom Axfood, vänligen besök våra Karriärsidor här.
Information till våra konsumenter - Råvaror utbytta i vissa produkter
På grund av kriget i Ukraina har det uppstått brist på vissa råvaror, till exempel solrosolja. Därför kan vissa råvaror vara ersatta av andra i en del produkter, utan att det framgår av innehållsförteckningen. Om en produkt innehåller en allergen kommer det att vara utmärkt på förpackningen, i vissa fall i form av en tilläggsetikett. Läs alltid informationen på förpackningen. Undantaget från att redovisa ändringen i innehållsförteckningen beror på de extraordinära omständigheter som råder. Beslutet är fattat av Livsmedelsverket.
Vi kommer att publicera information om eventuellt berörda produkter på den här sidan. Just nu har vi inga artiklar med utbytt råvara (2022-04-20).