Dagab förvärvar Sabas lagerverksamhet i Helsingborg

17 juni 2016

Dagab Inköp & Logistik AB och Saba Logistics AB, som ingår i Dolekoncernen, har tecknat en avsiktsförklaring om att Dagab skall förvärva Sabas lagerverksamhet i Helsingborg från och med den 1 januari 2017.

Förvärvet innebär att Dagab tar över alla inventarier, de 150 anställda samt tecknar ett femårigt hyresavtal med Saba.

– Genom detta förvärv kan vi på ett tryggt sätt säkra den fantastiska volymtillväxt vi haft inom frukt och grönt de senaste åren. Detta ger oss också möjligheten att växa ytterligare. Det känns också väldigt bra att integrera lagerverksamheten för frukt och grönt inom Dagab och att vi i fortsättningen har ansvar och kontroll för hela värdekedjan för våra kedjor, säger Nicholas Pettersson, vd för Dagab.

Sedan tidigare har Dagab gjort sina egna inköp av frukt- och grönt samt skött transporterna till Axfoods kedjor Willys, Hemköp, Tempo och Axfood Snabbgross, medan Saba har utfört lagertjänsten åt Dagab.

För ytterligare information kontakta:

Nicholas Pettersson, vd Dagab, telefon 070-261 28 72
Claes Salomonsson, presschef Axfood AB, telefon 070-289 89 83