Snabbgross Club expanderar – öppnar ny butik i Södertälje

16 februari 2021

Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter att expandera. Det nya konceptet Snabbgross Club öppnar sin andra butik efter sommaren – i Södertälje. Butiken ger Södertäljeborna och stadens restauranger, caféer och företagskunder tillgång till en medlemsbaserad grossist- och livsmedelsbutik med stora förpackningar till låga priser, unika kampanjer och rabatterade tjänster hos samarbetspartners. Butiken skapar omkring 20 nya arbetstillfällen.

Snabbgross Club butik

Under slutet av förra året lanserade Axfoods restauranggrossist Snabbgross butikskonceptet Snabbgross Club med en första butik i Danderyd i norra Stockholm. Butiken är en av de första medlemsbaserade livsmedelsbutikerna i Sverige, där såväl restaurang-, café- och företagskunder som privatkunder kan handla högkvalitativa varor som vanligtvis bara restaurangkunder kan ta del av till låga priser.

Intresset för Snabbgross Club har varit stort och efter en lyckad lansering har medlemsantalet redan överstigit 5 000 medlemmar. Nu står det klart att Södertälje blir platsen för den andra Snabbgross Club-butiken i landet, när portarna till den helt nya butiken i ett attraktivt läge i Weda slår upp under årets tredje kvartal.

– Det känns fantastiskt kul att expandera vårt nya och spännande butikskoncept. Södertälje är en stor stad och en intressant marknad för Snabbgross Club. Vi är övertygade om att vi fyller en lucka på Södertäljes dagligvarumarknad samtidigt som vi kan erbjuda restauranger, caféer och företagskunder att handla högkvalitativa råvaror till riktigt bra priser, säger Eva Pettersson, vd Snabbgross.

Butiken får en yta på ca 3 000 kvm och kommer att generera omkring 20 nya arbetstillfällen på orten. För restaurang- och företagskunder fungerar konceptet som en vanlig Snabbgross-butik som även erbjuder e-handel. Företagskunder kan också ansluta sig till medlemskapet för att ta del av alla förmånliga medlemserbjudanden.

För privatkunder är medlemskapet en förutsättning för att få handla i butiken och kostar 299 kr per år. Alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap på tre månader.

Om Snabbgross Club

Konceptet har hämtat inspiration från modellen Warehouse Clubs, som rönt stora framgångar på den internationella marknaden. Snabbgross Club fokuserar initialt på mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen, stora som små.

Kategorier: Snabbgross