Snabbgross Club expanderar ytterligare – öppnar nya medlemsbutiker i Luleå och Västerås

28 november 2023

Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter expandera sitt medlemsbaserade butikskoncept Snabbgross Club och öppnar ytterligare två butiker. I slutet av februari konverteras de två befintliga Snabbgrossbutikerna i Luleå och Västerås till Snabbgross Club-butiker, där privatpersoner kan handla matvaror som bara restauranger vanligtvis har tillgång till – det vill säga stora förpackningar till låga priser.

Snabbgross Club

Snabbgross har i dagsläget 30 butiker runt om i landet. Av dessa är redan sju butiker Snabbgross Club, det nya butikskonceptet där även konsumenter kan handla direkt från Axfoods restauranggrossist. Sedan tidigare finns Snabbgross Club i Danderyd och Gärdet i Stockholm, Södertälje, Skövde, Jönköping, Sundsvall samt Växjö. Och i februari slår alltså butikerna i Luleå och Västerås också upp portarna för privatpersoner.

– Det känns otroligt kul att expandera vårt nya butikskoncept Snabbgross Club till ännu fler orter och att konsumenterna i Luleå och Västerås snart får ta del av vårt unika restaurangsortiment och ett nytt sätt att handla. Den här satsningen skapar även möjlighet att stärka erbjudandet till våra befintliga restaurang- och företagskunder, säger Eva Pettersson, vd på Snabbgross.

Snabbgross är en av Sveriges ledande restauranggrossister och genom sitt butiksnät och e-handeln som erbjuds till företagskunder kan Snabbgross skapa och bidra till ett starkt helhetserbjudande på marknaden.

I slutet av 2020 öppnade Snabbgross med Snabbgross Club det första medlemsbaserade butikskonceptet i sitt slag i landet. Konceptet har varit framgångsrikt och mottagits väl på marknaden, där många konsumenter uppskattar att handla stora förpackningar och unika produkter till små priser. I dagsläget har Snabbgross Club omkring 70 000 registrerade medlemmar. Och målsättningen är att efter konverteringarna av butikerna i Luleå och Västerås öppna ännu fler Snabbgross Club under 2024.

För restaurang- och företagskunden fungerar det nya konceptet som en vanlig Snabbgross-butik som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment, anpassat för restaurang, fast food och café. Därtill tillkommer ytterligare medlemskampanjer som är unika för Snabbgross Club och som nu även restaurang- och företagskunden får tillgång till.

Kategorier: Axfood Snabbgross