Middagen klar på en kvart när Middagsfrid lanserar nya supersnabba middagslösningar

14 december 2020

Nu kan du ha dina middagar på bordet i ett nafs, i Middagsfrids nya Supersnabba kasse tar recepten max 15 min att tillaga.

MF SUPERSNB Kyckling stroganoff ORIG

I januari 2021 lanserar Middagsfrid en helt ny matkasse med fokus på snabba recept och hög kvalité. Med inspirerande och varierade råvaror erbjuder den nya Supersnabba kassen välsmakande och näringsriktiga middagar för alla – och klart på endast en kvart.

–  I dagens hektiska vardagstempo ökar intresset för snabblagade middagslösningar. Tillagningstiden ska dock inte vara på bekostnad av att maten är hållbar, näringsrik och såklart välsmakande. Därför har vi valt att lansera Supersnabba kassen, som blir en av marknadens absolut snabbaste matkassar, säger Andreas Furu, affärsområdesansvarig på Middagsfrid.

Mat lagad från grunden har alltid varit en hörnpelare i Middagsfrids matfilosofi, därför är det viktigt att denna ståndpunkt genomsyrar även Supersnabba kassen. För att möjliggöra en tillagningstid på 15 minuter erbjuds fler genvägar i form av färdiga såser eller grytbaser. I den nya kassen kan man snart få hem recept och råvaror för att tillaga bland annat laxfilé med citron- och dillsås, kikärtsgryta med ris, och krämig kycklingstroganoff med en fräsch sallad.

–  Vi på Middagsfrid är riktiga matälskare och därför är det viktigt för oss att själva matlagningen står i fokus även om den här kassen riktar sig till den som har väldigt lite tid i vardagen. Att erbjuda recept som kunden tillagar på bara 15 minuter betyder dock inte att vi tummar på kvalitén. Vi är petiga med vilka varor och livsmedel vi stoppar ner i våra kassar, bara det bästa är gott nog, säger Karin Wenner, receptkreatör på Middagsfrid.

Supersnabba kassen kan beställas från den 28 december och leveranserna startar den 17 januari, när det är dags att infria nyårslöftena om hälsosam mat. I Supersnabba kassen ingår tre middagar för fyra personer, till priset av 795 kronor. Läs mer om recept, priser och annat på www.middagsfrid.se.

Kategorier: Axfood Middagsfrid