Willys etablerar ny butik i Hörby

16 november 2021

Willys har sedan tidigare uttryckt intresse för att öppna en butik i skånska Hörby och nu är avtal tecknat. Butiken får ett tillgängligt läge nära riksväg 13, och väntas ge cirka 30–40 nya arbetstillfällen.

Bild Willys

Butiken får ett trafikorienterat läge med närhet till Hörby centrum. Den kommer att etableras nära rondellen på Ringsjövägen, i riktning mot Osbyholm.

– Skåne är en väldigt bra marknad för Willys där det fortsatt finns vita fläckar att täcka in, och Hörby är en av dem. Butiken kommer att sätta fart på konkurrensen om dagligvarukunderna i staden ytterligare, säger Tor Gullberg, etableringschef på Willys.

Den nya Willys-butiken öppnar preliminärt under 2023. Det kommer att bli en konceptenlig Willyscirka 3 000 kvadratmeter som etableras i helt nya och moderna lokaler med Famera Fastigheter som hyresvärd.

Fokus i butiken kommer att ligga på att erbjuda Sveriges billigaste matkasse – ett brett och varierat sortiment med låga priser. Det kommer bland annat att erbjudas mycket färskvaror och en stor andel ekologiska och miljömärkta varor. Som ett led i Willys e-handelssatsning kommer butiken även att erbjuda en Hämta-station, där kunderna kan hämta upp sina matkassar som man handlat på nätet. Butiken kommer att märkas med Bra Miljöval, som är Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker, med högt ställda krav på bland annat sortiment och energieffektivitet.

Kategorier: Axfood Willys