Sundsvall och Jönköping på tur när Axfoods restauranggrossist öppnar två nya Snabbgross Club-butiker

9 juni 2022

Framgången med det nya medlemsbaserade butikskonceptet Snabbgross Club innebär att Axfoods restauranggrossist Snabbgross nu startar ytterligare två butiker. I slutet av året kommer de två befintliga Snabbgrossbutikerna i Sundsvall och Jönköping att konverteras och uppgraderas till det nya konceptet, så att även privatpersoner kan handla varor direkt från restauranggrossisten, vilken vanligtvis bara restauranger har tillgång till.

Snabbgross Club

Snabbgross har i dagsläget 29 butiker runt om i landet, varav tre butiker är Snabbgross Club-butiker och det helt nya butikskonceptet där även konsumenter kan handla direkt från restauranggrossisten. Sedan tidigare finns konceptet i Danderyd i norra Stockholm samt i Södertälje, och den tredje konceptbutiken invigdes i förra veckan i Skövde och möttes av stort intresse från både privatpersoner och företagskunder.

Nu planeras för nästa steg i utvecklingen när två befintliga Snabbgrossbutiker uppgraderas och konverteras till Snabbgross Club. I slutet av året kommer butikerna i Sundsvall och Jönköping att bli Snabbgross Club-butiker.

– Det känns väldigt roligt att fler privatpersoner nu kan möta vårt unika erbjudande. Genom vidareutvecklandet av vår affär – där vi erbjuder även konsumenter att ta del av vårt restaurangsortiment, bra priser och ett nytt sätt att handla – ger det oss ytterligare möjligheter att växa framåt. Våra satsningar skapar även möjlighet att stärka erbjudandet till befintliga restaurang- och företagskunder, säger Eva Pettersson, vd på Snabbgross.

Med hög tillgänglighet i landet genom Snabbgross butiksnät och e-handeln som erbjuds till företagskunder har Snabbgross skapat ett starkt helhetserbjudande, och är nu en av Sveriges ledande restauranggrossister.

I slutet av 2020 öppnade Snabbgross det nya butikskonceptet Snabbgross Club. Starten har varit framgångsrik och Snabbgross Club har nu cirka 25 000 registrerade medlemmar. Kundundersökningar visar att många konsumenter uppskattar att handla stora förpackningar och unika varumärken till små priser.

För restaurang- och företagskunden fungerar det nya konceptet som en vanlig Snabbgross-butik som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment, anpassat för restaurang, fast food och café.

– Vår ambition framåt är att fortsatt utveckla Snabbgross och Snabbgross Club genom nya butiker. På de orter som vi bedömer ha förutsättning för det nya konceptet har vi som ambition att även kunna erbjuda privatpersoner vårt unika erbjudande med stora förpackningar till små priser, säger Eva Pettersson, vd på Snabbgross.

För mer information besök Snabbgross webbplats

Kategorier: Axfood Snabbgross