Axfoods matkassebolag Middagsfrid växlar upp. Men en ny sajt och e-handelsplattform, ny leveranslösning för hemleveranser över en stor del av landet och med flexibla och hälsosamma måltidslösningar skapas ett nytt och förbättrat kunderbjudande som ska få världens första matkassebolag att växa och ta nästa steg.
Axfoods matkassebolag Middagsfrid växlar upp. Men en ny sajt och e-handelsplattform, ny leveranslösning för hemleveranser över en stor del av landet och med flexibla och hälsosamma måltidslösningar skapas ett nytt och förbättrat kunderbjudande som ska få världens första matkassebolag att växa och ta nästa steg.
Axfoods matkassebolag Middagsfrid lanserar i dag ett helt nytt kunderbjudande som ska inspirera, förenkla och underlätta för både nya och befintliga matkassekunder. Med en ny sajt och e-handelsplattform, nya leveranslösningar för hela landet, och ännu större fokus på hälsa, inspiration och enkelhet ökar kundernas valmöjligheter genom större flexibilitet att välja och kombinera olika rätter och recept. Detta samtidigt som köpflöden och hantering av prenumerationer förbättrats och förenklats.
– När vi nu lanserar nästa version av Middagsfrid har vi inte bara stärkt upp vår tekniska plattform och våra leveranser, utan också lyssnat till vad våra kunder vill se hos en modern matkasseleverantör. Vi bygger vidare på Middagsfrids själ – med fokus på goda recept och riktigt bra mat, men utvecklar erbjudandet med mer variation, ökad enkelhet, och erbjuder nu hälsosamma och flexibla matkassar över större delen av landet, säger Malin Wiklander, vd för Middagsfrid.
När Middagsfrid grundades 2007 var bolaget ett av de allra första i världen med att erbjuda färdigplanerade matkassar med recept levererade direkt hem till dörren. Middagsfrid har varit en del av Axfoodfamiljen sedan 2017 och drivs fortfarande med samma affärsidé. Men det senaste året har en stor förändringsresa pågått.
Utöver den nya e-handelsplattformen, de flexibla matkassarna och de förbättrade flödena har en ny grafisk profil tagits fram och stora förbättringar har gjorts i bakomliggande led. Middagsfrid har bland annat startat ett eget lager i Årsta och inlett ett leveranssamarbete med Gordon Delivery, som innebär att man numera når kunder i större delen av landet. Middagsfrid har även insourcat kundtjänsten för att komma kunderna närmre.
– Sammantaget är det ett helt nytt erbjudande som våra kunder möts av, där basen i riktigt bra och hälsosam mat fortfarande står i centrum och alla kan känna igen sig i. Med enklare, mer inspirerande och lättlagade recept, förpackningar i anpassade storlekar och en enkelhet att välja både vilka rätter du vill ha och kombinera samt hur många dagar du vill ha dem tror och hoppas vi att våra trogna kunder ska uppskatta de stora förbättringarna, samtidigt som vi lockar många nya kunder, säger Malin Wiklander.
Relaterad media
Axfood ska vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys, Hemköp och City Gross, liksom Tempo, Handlar ́n och Matöppet. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Urban Deli och delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen fler än 15 000 medarbetare och en omsättning om över 80 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.