Apohem lanserar Club Apohem – ett unikt lojalitetsprogram och community med syfte att ge kunden en mer personlig shoppingupplevelse och fler möjligheter till inspiration och engagemang. Lanseringen är en del av Apohems långsiktiga satsning på att bli Sveriges favoritdestination för hälsa och hudvård.
Apohem lanserar Club Apohem – ett unikt lojalitetsprogram och community med syfte att ge kunden en mer personlig shoppingupplevelse och fler möjligheter till inspiration och engagemang. Lanseringen är en del av Apohems långsiktiga satsning på att bli Sveriges favoritdestination för hälsa och hudvård.
Apohem, Sveriges snabbast växande apotek, fortsätter att växa och hade under årets första halvår en tillväxt om 54 procent. En stor del av Apohems framgång är den uppmärksammade kundupplevelsen, där Apohem tidigare i år kammade hem Pricerunners utmärkelser Årets e-mästare alla kategorier och Årets e-handlare inom hälsa. Nu vässar bolaget kundupplevelsen ytterligare och stärker relationen till sina kunder genom att lansera Club Apohem – ett unikt lojalitetsprogram och apoteksbranschens första community.
– För oss är klubben ett sätt att stärka relationen till våra kunder och ta tillvara på all den kunskap, erfarenhet och energi som vi och våra kunder har. Genom att låta ett community vara hjärtat i vår klubb skapar vi engagemang och inspiration tillsammans, säger Gustav Hasselgren, vd på Apohem.
Utöver möjligheten att samla poäng via köp är Club Apohem skapad för att bygga emotionell lojalitet genom att erbjuda medlemmarna fler möjligheter till inspiration och engagemang. Därför kan medlemmar också samla poäng genom att skriva recensioner, utföra uppdrag och engagera sig i Apohem Community – en samlingsplats där kunden både själv kan dela och ta del av tips och råd från andra kunder samt Apohems hudterapeuter och farmaceuter. Club Apohem erbjuder också andra förmåner som personliga medlemserbjudanden, förtur till kampanjer och produktlanseringar och medlemsgåvor, utöver att de insamlade poängen också omvandlas till bonuscheckar att använda när man handlar.
– När vi började designa Club Apohem var det viktigt för oss att skapa en kanal där vi kommer ännu närmare våra kunder och samtidigt stärker kundupplevelsen. Vi har redan idag en stor kundbas med många aktiva kunder som vi nu kan erbjuda nya sätt att inspireras och engagera sig, säger Vanessa Kuslap, Head of Growth på Apohem.
I Club Apohem får medlemmarna möjlighet att dela sina intressen och preferenser och genom det få en mer personaliserad upplevelse. Medlemmar kan även lättare se och spåra sina ordrar och har enkel tillgång till sina personliga erbjudanden direkt i kassan.
Club Apohem har utvecklats tillsammans med Apohems partners Avensia, Grebban, Voyado samt nya samarbetspartner Gamifiera, en gamification- och communitytjänst. Lanseringen i september är ett första steg och klubben kommer att vidareutvecklas framåt med fler förmåner och tjänster.
För mer information om Club Apohem se https://www.apohem.se/om-club-apohem.
Relaterad media
Axfood ska vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys, Hemköp och City Gross, liksom Tempo, Handlar ́n och Matöppet. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Urban Deli och delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen fler än 15 000 medarbetare och en omsättning om över 80 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.