Axfoods samarbete med Generation Pep
Axfood ska bidra till bättre folkhälsa och goda matvanor för alla genom att öka kunskapen och underlätta hälsosamma val. Samarbetet med Generation Pep är en del av detta arbete.
Middagsfrid lanserar kampanj i samarbete med Generation Pep
Axfoods matkassebolag Middagsfrid vill göra det enkelt och roligt att äta bra mat. I samarbete med Generation Pep Ianseras därför mini-serien “Middagspepp!” som ska inspirera föräldrar till att introducera mer grönt på tallriken.
Säg hej till Kolof – en ko som ger smarta och smarriga tips!
Bara 20 procent av alla barn får tillräcklig mängd fysisk aktivitet. Det vill Garant i samarbete med Generation Pep hjälpa till att ändra på. Säg därför hej till Kolof, en ko, som ger smarta och smarriga tips för mer rörelse och matglädje på baksidan av Garants mjölk, fil- och yoghurtpaket.
Axfood och Generation Pep firar 1 år tillsammans
I januari 2023 ingick Axfood ett långsiktigt samarbete med Generation Pep. Samarbetet innebär att sprida information om, underlätta för och genomföra aktiviteter som får barn och unga att göra mer hälsosamma val. Läs om vårt första år tillsammans!
Axfood lanserar Nöt & Grönt i samarbete med Generation Pep
Axfood och Garant lanserar i samarbete med Generation Pep en färs med lika delar nötkött och grönsaker. Nöt & Grönt har bara hälften så stort klimatavtryck som vanlig nötfärs, är Nyckelhålsmärkt, betydligt billigare än övrig nötfärs och ska göra det enklare för både barn och vuxna att få i sig mer grönsaker.
Tillsammans ska vi skapa ett friskare Sverige
Axfoods vd och koncernchef Klas Balkow och Generation Peps verksamhetschef Carolina Klüft beskriver samarbetet.
Klas Balkow, Axfoods vd och koncernchef:
Hälsosamma vanor
60 min
Rekommenderad mängd fysisk aktivitet för barn/dag
20 %
Barn som får tillräcklig mängd fysisk aktivitet
500
Rekommenderat antal gram grönsaker per dag
50 %
Antal barn som äter grönsaker varje dag