Gå direkt till innehåll
  • sv
  • The page is not available in English en

Garant lanserar nytt reklamkoncept och inleder samarbete med Siri Barje

9 februari 2023

Under vecka sju lanserar Garant reklamkonceptet "Tänk inte på maten" och inleder samtidigt ett samarbete med matprofilen Siri Barje. Under ett år kommer Siri Barje att vara ambassadör för Garant och guide kunderna rätt i matdjungeln.

Matprofilen Siri Barje

Matprofilen Siri Barje.

Under vecka sju lanserar Garant reklamkonceptet "Tänk inte på maten" och inleder samtidigt ett samarbete med matprofilen Siri Barje. Under ett år kommer Siri Barje att vara ambassadör för Garant och guide kunderna rätt i matdjungeln.

I en tid där människor ser över sina matkostnader lanserar Garant ett nytt reklamkoncept som uppmanar till att inte tänka mer än nödvändigt på maten – det har Garant redan gjort.

Som en del av konceptet inleder Garant också ett samarbete med matprofilen Siri Barje, som blir ambassadör för Garant och under året kommer att guida kunderna rätt i matdjungeln. Det är första gången Garant gör ett större reklamkoncept av det här slaget och jobbar med en ambassadör över längre tid.

Konceptet "Tänk inte på maten"

tank_inte_pa_maten.jpg

Vi lever i en skakig omvärld där många tankar och samtal kretsar runt elpriser, höjda räntor och höga levnadskostnader. Att även behöva fundera på vad man ska äta ikväll, vad som är nyttigt, vad som är prisvärt och vad som är hållbart ska inte ta upp onödig tankekraft.

Med konceptet ”Tänk inte på maten” vill Garant säga en enkel sak; att varorna från Garant är grundligt och garanterat genomtänkta innan de hamnar på hyllan, och ett garanterat bra val som låter kunder äta bra enligt konstens alla regler.

Budskapet genomsyrar hela samarbetet med Siri Barje, som förutom att bjuda på en mängd välsmakande recept och gedigna tips i digitala kanaler, även kommer att besöka några av Garants producenter.

– Vi är så glada att få jobba tillsammans med Siri under ett helt år. För oss var det viktigt att hitta en matprofil som delar samma värderingar som vi och som kan representera Garant på ett genuint sätt. Siri har länge gillat Garant och vi har gillat henne, så valet var ganska enkelt. Med ambassadörskapet hoppas vi kunna göra maten i vardagen lite enklare och lite roligare, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation för Axfoods egna märkesvaror på Dagab.

Siri Barje om Garants produkter

Siri Barje har handlat Garant sedan varumärket lanserades 2009. En av hennes favoritprodukter är den ekologiska olivoljan.

– Jag är så otroligt stolt och glad att jag är Garants ambassadör för 2023. 2006 öppnade Willys en butik nära mitt barndomshem och jag och min familj är alltid där och handlar. År 2009 kom det ett nytt märke hos Willys som jag gillade. Det var prisvärt, roliga produkter, fanns mycket ekologiskt och alla grejerna var väldigt goda. Och det var just Garant! Jag har handlat deras produkter sedan de lanserades och jag har aldrig slutat. Det jag gillar är att det är lätt att handla Garant för att man slipper tänka, vilket gör valet vid hyllan så mycket enklare. Jag och Garant kommer bjuda på massor av inspiration tillsammans och jag ser så mycket framemot det, berättar Siri Barje.

Samarbetet med Siri Barje inleds vecka 7 i samband med att reklamkampanjen rullas ut på utomhustavlor, i tunnelbanan och digitala kanaler.

Ta del av pressmeddelande och högupplösta bilder

Titta på Garants reklamfilmer