Axfood Snabbgross öppnar butik i Umeå

2 mars 2016

Den 9 mars öppnar Axfood Snabbgross sin tjugoandra butik i Sverige – den här gången i Umeå.

Den nya butiken blir en av Europas modernaste restauranggrossister och skapar samtidigt ett 15-tal nya arbetstillfällen på orten.

Den 2 000 kvadratmeter stora butiken på Västerslätt i Umeå är byggd med höga krav på hållbarhet. Det blir också en av kedjans mest moderna - med ett brett och starkt erbjudande vad gäller sortiment till såväl restaurang, café som övrig företagsmarknad.

I Umeå blir Axfood Snabbgross ensam i sitt slag med en cash&carry-butik som riktar sig speciellt till restaurang-, café- och företagsbranschen.

– Umeå är en stad och i en region med stor tillväxt där det händer mycket spännande på restaurangsidan. Vi hoppas genom ett brett utbud, personlig service och hög tillgänglighet tillföra ytterligare en dimension så att restauranger, caféer och fastfood-butiker ska kunna utveckla sina egna verksamheter på bästa sätt, säger Stina Hägglöf, butikschef Axfood Snabbgross i Umeå.

Klockan 19.00 den 9 mars klipper hon, tillsammans med Axfood Snabbgross vd Irené Waldemarson, bandet som betyder butiken officiellt invigd.

På premiärdagen håller butiken extra öppet från 07.00 till 21.00 med en mängd fina öppningserbjudanden till alla kunder.

Axfood Snabbgross har sedan tidigare även butik i såväl Luleå som Sundsvall.

Butiksfakta:

Yta: Totalt 2 000 kvm, varav 1 500 är säljyta.

Antal anställda: 12-15

Öppettider: Måndag-fredag 07.00-18.00 lördag 08.00-14.00 samt söndag 10.00-14.00

Besöksadress: Förrådsvägen 13 i Umeå.

För ytterligare information kontakta:

Irene Waldemarson, VD Axfood Snabbgross, telefon 08-553 993 38

Henrik Andersson, marknads- och affärsutvecklingschef Axfood Snabbgross, telefon 08-553 994 49

Claes Salomonsson, presschef Axfood AB, telefon 0702-89 89 83

Kategorier: Snabbgross