Willys omlokaliserar i Nynäshamn

5 maj 2022

Willys flyttar till nya lokaler i Nynäshamn. Flytten blir inte lång avståndsmässigt, men med en ny lokal med större och anpassade ytor och med bra parkeringsmöjligheter blir det helt nya förutsättningar för att erbjuda en ny, fräsch och modern Willys-butik.

450-01 Mejseln 01

Den nya butiken kommer att byggas i ett bra strategiskt läge cirka 1 000 meter från den nuvarande butiken. Det är ett expansivt område där flera nya bostäder även planeras ta form inom kort.

Butiken etableras i helrenoverade och moderna lokaler på cirka 3 600 kvadratmeter. Den nya butiksytan innebär en ordentlig ökning jämfört med nuvarande butik och lokalerna blir betydligt bättre lämpade för Willys koncept med bra och hållbar mat i en modern och lättillgänglig butiksmiljö. Öppningen av butiken väntas preliminärt ske under senare delen av 2023.

– Vi har en trogen kundkrets i Nynäshamn, och med det nya läget och helt nya, moderna lokaler får vi nu rätt förutsättningar för att erbjuda Nynäsborna en fin och modern matbutik. Det kommer bli ett positivt inslag och det kommer även att innebära att mer handel stannar på orten, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

Fokus i butiken kommer att ligga på att erbjuda Sveriges billigaste matkasse – ett brett och varierat sortiment med låga priser. Det kommer bland annat att erbjudas mycket färskvaror och många ekologiska och miljömärkta varor. Som ett led i Willys e-handelssatsning kommer butiken även att erbjuda en Hämta-station, där kunderna kan hämta upp sina matkassar som man handlat på nätet. Butiken kommer att märkas med Bra Miljöval, som är Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker, med högt ställda krav på bland annat sortiment och energieffektivitet.

Kategorier: Axfood Willys