Nu öppnar restauranggrossisten Snabbgross i nya lokaler i Varberg

7 juni 2022

Den 8 juni öppnar Axfoods restauranggrossist Snabbgross i nya och större lokaler i Varberg. Den nybyggda och dubbelt så stora butiken ligger bredvid den gamla butiken i området Lassabacka. Butiken sysselsätter ca 10-20 medarbetare beroende på säsong.

Patrik Eriksson Snabbgross Varberg

Snabbgross första självbetjäningsbutik öppnades i Varberg 1952. Varberg ligger i en stark tillväxtregion och i regionen finns det många restauranger och företag, framför allt under sommarsäsongen. Axfoodkoncernens restauranggrossist växlar nu upp satsningen i Varberg och på närliggande marknader genom att tillföra en helt ny butik som blir dubbelt så stor som den gamla butiken.

Med den nya, moderna och större butikslokalen har sortimentet utökats med mer än 500 nya artiklar, till samma låga priser som tidigare. Därtill har kapaciteten för distribution via butikens e-handel utökats och tillsammans med butikens generösa öppettider, veckans alla dagar, kan nu Snabbgross tillgodose regionens restaurangkunder med ett ännu starkare erbjudande.

Under invigningsdagarna den 8 juni till 12 juni välkomnas både nya och gamla kunder till en välfylld butik med extra vassa erbjudanden. Under de tre första dagarna kommer flera leverantörer vara på plats och erbjuda smakprover och de 600 första kunderna som besöker och handlar i butiken kommer att få en goodiebag.

– Vi ser fram emot att få visa både befintliga och nya kunder vår nya och fräscha butik, vilken är ett bevis på att vi satsar i Varberg. Med den nya butiken, som är dubbelt så stor som den gamla, har vi nu förutsättningar att föra ett bredare restaurangsortiment, till samma låga priser. Vi erbjuder fortsatt generösa butiksöppettider och har nu möjlighet till att utöka vår distribution via butikens e-handel. Min förhoppning är att alla restauranger och företag i Varberg och närliggande orter besöker oss för att upptäcka vårt nu ännu starkare erbjudande, säger Patrik Eriksson, butikschef på Snabbgross i Varberg.

Fakta Snabbgross Varberg:
Adress: Birger Svenssons Väg 6, Varberg
Butiksyta: 1 700 kvm
Antal medarbetare: ca 10-20 beroende på säsong

Butikschef: Patrik Eriksson

Öppettider:
Måndag-fredag 07.00-18.00
Lördagar: 08.00-14.00
Söndagar: 08.00-12.00

För mer information besök Snabbgross webbplats

Kategorier: Axfood Snabbgross