Willys omlokaliserar i Surahammar

22 februari 2023

Det har varit på gång en tid, men nu är allt klart: Willys flyttar till nybyggda lokaler i Surahammar. Större yta och bra parkeringsmöjligheter innebär helt nya förutsättningar för att kunna erbjuda kunderna en fräsch och modern Willys-butik. Byggstart planeras redan i höst.

Willys fasad

Den nya butiken kommer att byggas i ett bra strategiskt läge cirka hundra meter bort från den nuvarande butiken, nära rondellen på Enbärsvägen, med ett bra skyltläge ut mot leden.

Öppningen av butiken väntas preliminärt ske i början av 2025 ­ ett datum som nu är mer definitivt och det första spadtaget tas efter sommaren i år.

Butiken etableras i nya och moderna lokaler på cirka 3 100 kvadratmeter. Den nya butiksytan innebär en ordentlig ökning av ytan jämfört med nuvarande butik och lokalerna är betydligt bättre lämpade för Willys koncept med bra och hållbar mat i en modern och lättillgänglig butiksmiljö.

– Vi har en stor och trogen kundkrets i Surahammar, och med det nya läget och nya, moderna lokaler får vi nu väldigt bra förutsättningar för att erbjuda Surahammarborna en fin och modern matbutik. Det kommer bli ett positivt inslag och innebära att mer handel stannar kvar på orten, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

Fokus i butiken kommer att ligga på att erbjuda Sveriges billigaste matkasse – ett brett och varierat sortiment med låga priser. Här kommer bland annat att finnas ett stort sortiment av färskvaror och många ekologiska och miljömärkta varor. Som ett led i Willys e-handelssatsning kommer butiken även att erbjuda en Hämta-station, där kunderna kan hämta upp sina matkassar som de handlat på nätet. Butiken kommer att märkas med Bra Miljöval, som är Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker, med högt ställda krav på bland annat sortiment och energieffektivitet.

Kategorier: Axfood Willys