Nu öppnar Axfoods restauranggrossist Snabbgross ny butik i Borås

13 april 2023

Idag öppnar Axfoods restauranggrossist Snabbgross den helt nya butiken i Borås. Det blir kedjans 30:e butik – och den första i Borås. Butiken skapar initialt 10 nya arbetstillfällen på orten.

Snabbgross kundvagn

Den helt nybyggda Snabbgrossbutiken ligger i området Ramnaslätt och på handelsplatsen Pro Stop. Under invigningsdagarna den 13–16 april välkomnas alla Borås restauranger och caféer till en välfylld butik och en invigning med extra vassa erbjudanden och smakprover från leverantörer.

Borås ligger i en stark tillväxtregion med många restauranger och företag. Det gör Borås till en spännande marknad för Snabbgross, som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment, anpassat för restaurang, fast food och café.

Med generösa öppettider och distribution via butikens e-handel bidrar Snabbgross till ett starkt erbjudande till Borås restaurang- och företagskunder. Den nya butiken har initialt skapat 10 nya arbetstillfällen på orten och målsättningen är att framåt kunna växa och skapa ytterligare arbetstillfällen.

– Vi ser fram emot att äntligen öppna vår nya och fina butik och välkomna Borås alla restaurang- och företagskunder. Jag och vår kunniga personal står redo att tillgodose behovet hos stadens restaurangkunder, där vi genom ett brett och prisvärt sortimentsutbud, vassa kampanjer, förmånliga öppettider bidrar till ett starkt helhetserbjudande på marknaden, säger Thomas Nordholts, butikschef på Snabbgross i Borås.

Fakta Axfood Snabbgross Borås
Adress: Sandlidsgatan 1