Gå direkt till innehåll

Axfood lanserar nya kroppsvårdsvarumärket Mevolution

15 september 2021

Under hösten 2021 lanserar Axfood ett nytt eget varumärke inom kroppsvård. Med ett noga utvalt sortiment ska Mevolution täcka konsumentens alla behov från topp till tå.

Mevolution, nytt varumärke från Axfood

Mevolution är ett nytt varumärke inom kroppsvård från Axfood.

Som svar på den ökade efterfrågan av hygienartiklar vill Axfood med Mevolution erbjuda ett noga utvalt och samtidigt prisvärt sortiment. Namnet Mevolution har sitt ursprung i tanken om ett jag i ständig utveckling och har som vision att bidra till en härligare vardag.

Mevolutions sortiment innefattar bland annat handtvål, duschkräm, rakvård, munvård, ekologisk bomull och en parfymfri sensitive-serie certifierad med Svanen och Astma- och Allergiförbundet.

03_Mevolution_samling.jpg

Mevolution vill vara ett varmt och inkluderande varumärke som finns där för människor i alla åldrar. Produkterna har ett modernt och spännande designuttryck med lekfulla namn som inspirerar till en bättre vardag och extra härliga stunder i badrummet.

– Med Mevolution vill vi att kunderna ska hitta sina nya favoriter i badrumshyllan som skapar ett ha-begär med en snygg design, fantastiska dofter och en kvalitet som är betydligt högre än vad prislappen skvallrar om. Vi har lagt ner mycket arbete på att få till rätt känsla i varumärkets identitet och att utveckla produkter med ett bra och högkvalitativt innehåll, säger Matilda Axelsson och Liv Lindstedt, EMV-inköpare på Axfoods inköps- och logistikbolag Dagab.

Mevolution finns att köpa på bland annat Hemköp, Willys, Mat.se, Tempo och Apohem.

Läs mer om Mevolutions sortiment

Kategorier: Egna varor