Som första matvarumärke i Sverige har Eldorado lanserat egna filter på Instagram. På drygt en vecka har över 23 000 personer använt filtret ”Vilken vara är jag?” med över 230 000 visningar.
Som första matvarumärke i Sverige har Eldorado lanserat egna filter på Instagram. På drygt en vecka har över 23 000 personer använt filtret ”Vilken vara är jag?” med över 230 000 visningar.
Axfoods varumärke Eldorado växer i popularitet som ett kvalitetssäkert budgetalternativ i butikshyllorna, särskilt bland unga och studenter. Ett flertal kampanjer har tidigare riktats mot influencers och sociala medier, och nu tar Eldorado nästa steg som första svenska matvarumärke att lansera egna interaktiva Instagramfilter.
– En del av Eldorados kommunikationsstrategi är att haka på aktuella trender och vad som händer i omvärlden, så självklart ville vi vara snabba även här. Det fullkomligt boomar av nya filter just nu, både på Instagram och Snapchat, så att skapa Instagramfilter kändes helt klockrent, säger Emma Töpel Hanson, chef för marknad och kommunikation för Axfoods egna märkesvaror.
Emma Töpel Hanson kan berätta om en fantastisk respons, där det första filtret med ”Vilken Eldorado-vara är du?” användes av över 23 000 personer med drygt 230 000 exponeringar under första veckan.
– Nyligen släppte vi även ett filter med mikropopcorn som redan är uppe i över 13 000 exponeringar – otroligt kul att se. Snart kommer även ett tredje filter där fler uppskattade Eldorado-produkter får stå i fokus, avslöjar Emma Töpel Hanson.
Följ Eldorado på Instagram för att själv testa!