Efter 5 år av utsålda sommarkollektioner är Eldorado tillbaka med en ny klädkollektion i ny tappning. Ända sedan den första kollektionen 2018 med produkthjältar har efterfrågan varit stor från konsument att ta tillbaka de ikoniska plaggen. Eldorado lyssnade och låter nu alla få möjlighet att skapa kläder med sina egna favoritprodukter.
Efter 5 år av utsålda sommarkollektioner är Eldorado tillbaka med en ny klädkollektion i ny tappning. Ända sedan den första kollektionen 2018 med produkthjältar har efterfrågan varit stor från konsument att ta tillbaka de ikoniska plaggen. Eldorado lyssnade och låter nu alla få möjlighet att skapa kläder med sina egna favoritprodukter.
Kollektionen Made to order är ett samarbete tillsammans med H&M Gruppens Creator Studio, en plattform som möjliggör att skapa, beställa och sälja merchandise on demand. Det innebär att plaggen trycks efter beställning vilket minimerar behovet av lagring och därmed undviker överproduktion och onödig materialanvändning. Det gör det också möjligt för alla att handla utan stress och tidsnöd.
– Ända sedan vi lanserade våra första klädesplagg har kollektionerna varit väldigt populära bland våra kunder och medarbetare så det känns därför väldigt roligt att vi kan tillgängliggöra denna kollektion för ännu fler med hjälp av Creator Studio. Till skillnad från tidigare år, då vissa plagg sålt slut på minuter. Nu behöver ingen oroa sig för att inte hinna köpa i tid, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation EMV.
På eldoradovaror.store väljer du själv hur ditt plagg ska se ut. Kollektionen är unisex och består av sweatshirts, t-shirts och totebags i färgerna vitt, svart och grått. Bland trycken kan du välja mellan 2 Eldorado-logotyper samt 15 utvalda produkthjältar, där bland sardiner, nudlar, riskakor, popcorn, cornichons och salta pinnar.