Axfoods varumärke Garant kammade hem fyra priser när internationella Private Label Manufacturers Association (PLMA) utsåg årets bästa satsningar på innovation och kvalitet bland egna märkesvaror.
Axfoods varumärke Garant kammade hem fyra priser när internationella Private Label Manufacturers Association (PLMA) utsåg årets bästa satsningar på innovation och kvalitet bland egna märkesvaror.
Salute to Excellence Awards är en årlig prisutdelning som lyfter egna märkesvaror med fokus på innovation och kvalitet. 550 produkter från 70 återförsäljare i 23 länder var nominerade inom kategorierna mat, dryck, hem och hushåll samt hälsa och skönhet. Bidragen utvärderades efter smak, kvalitet, utseende, förpackning, produktkoncept och valuta för pengarna.
Axfoods egna varumärke Garant vann i fyra klasser: pastasås, färska juicer och smoothies, granola och müsli samt kylda och frysta måltidslösningar.
– Det är verkligen kul att se hur vårt arbete håller hög internationell klass i allt från innovativ höjd till kvalitetssäkring, samarbete med leverantörer och förpackningsdesign. Det är ett härligt kvitto för våra fantastiskt duktiga medarbetare, säger Johan Neuman, affärsområdeschef för egna märkesvaror på Axfoods inköps- och logistikbolag Dagab.
De vinnande produkterna från Garant:
- Garant pastasås med aubergine & chili
- Garant kallpressad smoothie med äpple, kokosvatten, avokado och spenat
- Garant ugnsrostad müsli med kikärtsflingor, hallon och blåklint
- Garant kikärtsgryta med broccoli, kokosmjölk och limeblad
Om PLMA
Private Label Manufacturers Association (PLMA) är en ideell organisation som grundades 1979 för att marknadsföra privata märken. Det är den enda organisationen i sitt slag som representerar mer än 4 500 medlemsföretag globalt. Läs mer på www.plmasalute.com.