Gå direkt till innehåll
  • sv
  • The page is not available in English en

Middagsfrid lanserar kampanj i samarbete med Generation Pep

8 april 2024

Axfoods matkassebolag Middagsfrid vill göra det enkelt och roligt att äta bra mat. I samarbete med Generation Pep Ianseras därför mini-serien “Middagspepp!” som ska inspirera föräldrar till att introducera mer grönt på tallriken.

Axfoods matkassebolag Middagsfrid vill göra det enkelt och roligt att äta bra mat. I samarbete med Generation Pep Ianseras därför mini-serien “Middagspepp!” som ska inspirera föräldrar till att introducera mer grönt på tallriken.

I “Middagspepp!”, en mini-serie på sociala medier och middagsfrid.se, utmanas Middagsfrids kockar, tillsammans med kända föräldrar, att laga god och hälsosam mat till en stentuff barnjury. Barnen får bestämma kriterierna och därefter bedöma deltagarnas prestationer efter att ha provsmakat rätterna. Precis som i hemmaköket är det fullt av spännande utmaningar för föräldrarna.

Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet som Axfood och Generation Pep ingick 2023 och som syftar till att gemensamt bidra till att få barn och unga att göra mer hälsosamma val – och därmed leva ett nyttigare, längre och hälsosammare liv.

– På Middagsfrid brinner vi verkligen för att göra det enkelt och roligt att äta mer grönt och hållbart. Vi är så stolta för både samarbetet och produktionen och hoppas att “Middagspepp!” ska inspirera fler till att laga goda vardagsrätter på ett nytänkande sätt, säger Camilla Tullberg Wengholm, Chief Marketing Officer, Middagsfrid.

Läs mer om samarbetet och se första avsnittet av Middagspepp!