Axfoodkoncernens styrka är att utveckla och driva framgångsrika koncept på den svenska matmarknaden. Vårt syfte är att skapa mer livskvalitet för alla.
Läs mer om AxfoodAktuellt
I takt med den höga efterfrågan om att handla svenskproducerade livsmedel lanserar nu Axfoods eget varumärke Garant en grillost gjord på 100 procent komjölk från Sverige. Grillosten...
Strömmen kopplas in, lamporna blinkar och maskinerna börjar röra på sig. Nu är det bara sex månader kvar till produktionsstart här i Bålsta, och automationsinstallationen har gått in...
Lax är den mest populära fisken bland svenskarna, men mindre än en procent av den lax vi äter idag kommer från Sverige. Dessutom saknas en hållbar produktion och odling för att möta...
Axfoods syfte "Mer livskvalitet för alla" handlar om Axfoods möjligheter att bidra till att människors liv blir bättre. Som en stor aktör i dagligvarubranschen kan vi på riktigt förändra...
Sänk eller avskaffa momsen på hållbar mat för att öka tempot i den gröna omställningen. Det skulle gynna såväl miljön som konsumenterna och lantbruket på både kort och lång sikt.
För Axfood är Almedalsveckan en möjlighet att tillsammans med politiker och näringsliv diskutera och lyfta viktiga branschfrågor. Talespersoner från Axfood finns tillgängliga för förfrågningar om paneldeltagande.
Vi är alltid på jakt efter engagerade medarbetare – välkommen till en familj av möjligheter!
Vill du reklamera en vara, få svar på en fråga eller bli leverantör? Här hittar du olika kontaktvägar för att nå oss.
Pressmeddelanden
-
14 JUN 2022
Axfood lanserar ny förpackningsdatabas för mer hållbara förpackningar
-
9 JUN 2022
Sundsvall och Jönköping på tur när Axfoods restauranggrossist öppnar två nya Snabbgross Club-butiker
-
7 JUN 2022
Nu öppnar restauranggrossisten Snabbgross i nya lokaler i Varberg
-
2 JUN 2022
Nu öppnar Snabbgross Club i Skövde – en ny typ av matbutik för både restaurang- och privatkunder
-
27 MAJ 2022
Kalasvecka när Tempo firar 90 år – öppnar samtidigt ny butik i Båstad
För oss handlar hållbar utveckling om att se till helheten. Det gör vi genom våra fokusområden maten, miljön och människan.