Axfoodfamiljen

Axfood ökar ägarandelen i Urban Deli

Axfood ökar sitt ägande från 50 till 90 procent i Urban Deli. Detta som en del i att utveckla Axfoods kunderbjudande, inte minst inom nya måltidslösningar.

För att förstå vad som skapar inspiration hos storstadskunden är Axfood delägare i Urban Deli, en kombination av restaurang, saluhall och butik, som startade 2009 på Nytorget i Stockholm.

Nu ökar Axfood sitt delägarskap i Urban Deli från 50 till 90 procent. Ett första steg i det ökade ägandet och nära samarbetet är att ett större antal av Urban Delis egna varor kommer att säljas även i Hemköps butiker i Stockholmsregionen.

För Axfood är Urban Deli en spjutspets vad gäller innovation och trender. Här ges möjligheten att testa både nya spännande produkter och koncept. 

– Som en del i vår satsning på att utveckla Axfoods olika kunderbjudanden fördjupar vi nu vårt samarbete med Urban Deli. Samtidigt ökar vi också våra investeringar i konceptet för att ligga i framkant inom nya måltidslösningar, förklarar Klas Balkow, Axfoods vd och koncernchef.

På Urban Deli jobbar runt 350 medarbetare för att förverkliga visionen om att bidra till ett godare, enklare och lyckligare matliv för kunderna.

– Med en stark finansiell ägare som Axfood i ryggen kan Urban Deli fortsätta vara en market maker som driver innovation och utveckling kopplat såväl till egna restauranger och butiker som till Axfoodfamiljens övriga kedjor, säger Dan Jacobson, vd Urban Deli.

Läs mer om Urban Deli

artikel_urbandeli_butik.jpg