Premiär för Willys Strömstad

29 oktober 2019

Torsdagen den 31 oktober har Willys Strömstad premiär. Den nya butiken, som tidigare var matbutiken Strömstad Mat, har byggts om och omprofilerats till Willys koncept.

Bild Willys

Strömstad har ett bra geografiskt läge med kunder både på den svenska och norska sidan om gränsen och med ett stort antal besökare under sommarhalvåret. En intressant marknad för Willys som med ett brett sortiment och låga priser sticker ut från de övriga aktörerna i staden. Den nya Willys-butiken kommer att ligga i Strömstad Shoppingcenter, som är en populär mötesplats för både lokalbefolkning, norrmän som för andra tillresande.

–  Det känns väldigt bra att även norra Bohuslän nu får en Willys. Jag tror att Willys koncept kommer bli ett riktigt framgångsrikt inslag i Strömstad. Det geografiska läget kan dessutom inte bli bättre med ett stort upptagningsområde, säger Helene Wall, butikschef Willys Strömstad.

Den nya butiken kommer att präglas av en öppen och fräsch butikslokal med fokus på bland annat färskvaror som färskt kött, frukt och grönt, chark, mejeri och hembakat bröd. Det kommer även finnas en stor andel ekologiska och miljömärkta varor i sortimentet, som även salladsbar, grillat och möjlighet till självscanning.

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48

Helene Wall, tel 072-66 68 770