Foodtruck från Mat.se erbjuder både restaurangmat och diskborstar

22 februari 2021

God mat direkt från rullande foodtrucks har blivit ett populärt inslag hos göteborgarna. Nu tar Mat.se foodtrucken till en ny nivå. På onsdag börjar Mat.se:s egna foodtruck rulla på Göteborgs gator, där kunderna erbjuds både färdiglagad kyld restaurangmat och några av de allra vanligaste varorna som kunderna behöver, som diskborstar, mjölk och blommor.

Mat se foodtruck 1

I november förra året lanserade Mat.se sitt pilotprojekt Restaurangmat i Göteborg – en unik tjänst där kunder kunde beställa hem färdiglagad restaurangmat ihop med sin vardagshandling. Maten levereras kyld och håller i flera dagar. Detta följdes upp av succén Nyårsmat, där kunder i både Göteborg och Stockholm kunde köpa hem en restauranglagad trerätters nyårsmeny.

Nu tar Mat.se nästa steg och lanserar en egen foodtruck som kommer att sälja utvalda rätter från restaurangerna Happy Me Kitchen, KOKS, Ulle&Vi och Öjersjö Mat & Golf, som är de första restaurangerna i samarbetet med Mat.se.

Vi vill erbjuda göteborgarna bra och vällagad restaurangmat. Foodtrucken kommer att köra runt i områden där vi redan har många kunder, men också till centrala delar av Göteborg för att fånga uppmärksamhet och få fler att prova tjänsten. Ihop med maten kommer vi även ha ett särskilt utvalt utbud av allt från diskborstar till blombuketter och mjölk. Men framförallt så har vi riktigt bra erbjudanden på god restauranglagad mat, säger Ludvig Anderberg, verksamhetschef på Mat.se.

Foodtrucken kommer att rulla i två veckor med start onsdagen den 24 februari och exakt körschema finns här.

Kategorier: Axfood Mat.se