Gå direkt till innehåll
  • sv
  • The page is not available in English en

Axfoods inkluderingsmånad

Under maj arrangerar Axfood en inkluderingsmånad med fokus på koncernens målbild om att till 2030 vara Sveriges mest inkluderande mataktör. Genom digitala sändningar, blogginlägg, artiklar och interna aktiviteter djupdyker vi i vad som menas med ett inkluderande sortiment och vår ambition som arbetsgivare.

Aktuellt under inkluderingsmånaden

Jag vill att alla ska ha råd med bra mat

På Willys samlas människor från olika kulturer och med olika bakgrunder men som alla delar samma vision – rätten till bra och hållbar mat för alla. Willys vd Nicholas Pettersson berättar om hur de arbetar för att den inkluderande kulturen som finns i företaget ska genomsyra allt de gör, från prissättning till mötet med kunder.

Kundinsikt bidrar till ett inkluderande sortiment

Vilka möjligheter ger data oss när det kommer till att utveckla och förbättra vårt sortiment? Hur använder vi data för att säkerställa att vi attraherar och uppfyller kraven hos en mångfald av kunder? Vilka fallgropar bör vi undvika? I ett blogginlägg ger Matilda Engdar, Head of Analytics på Dagab, en inblick i Axfoodkoncernens sortimentsarbete.

"Bristande inkludering gjorde att min medarbetare sa upp sig"

Stefan Arkelius, Axfoods chef för ledar- och medarbetarupplevelse, berättar om sin resa til ett inkluderande ledarskap. Karriären började i butik som 17-åring. Några år senare blev han chef i samma butik. Ung, hungrig och engagerad – men med noll koll, enligt honom själv. Idag ser han misstagen som värdefulla lärdomar.

Vad innebär det att vara Sveriges mest inkluderande mataktör?

Under 20 minuter djupdyker vi i Axfoodkoncernens målbild om att till 2030 vara Sveriges mest inkluderande mataktör. Roller och fördelningar inom koncernen diskuteras och vi får veta med om lanthandelns betydelse och hur Axfood arbetar för att nå hela Sverige med sina särskiljande koncept i samverkan.

Mat för alla – hur arbetar Axfood för ett inkluderande sortiment?

Lär dig mer om hur Axfoodkoncernen arbetar för att utveckla produkter som passar alla och vilka möjligheter du som kund har att påverka vad som säljs i butik. Följ länken för att anmäla dig till Morgonkaffe med Axfood 29 maj klockan 08:30-08:50. Sändningen leds av Magnus Törnblom, presschef på Axfood.

Aktuellt inom Axfoodkoncernen

En familj av särskiljande koncept

Axfood är en av de ledande aktörerna inom dagligvaruhandeln i Sverige och en familj av olika koncept i samverkan. Vår vision om att vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat.

Axfood som arbetsgivare

Våra medarbetare är vårt framgångsrecept. Med passion för mat och människor, engagemang och stolthet arbetar vi tillsammans för att skapa mer livskvalitet för alla vi möter och berör.

Butiksmedarbetare på Willys

Olikheter är möjligheter

Våra medarbetare ska spegla våra kunder och det samhälle vi verkar i. Det är tack vare våra medarbetare med olika erfarenheter och bakgrunder som vi kan möta våra kunder på bästa sätt.