Gå direkt till innehåll
  • sv
  • The page is not available in English en

Orderinformation: Hur kommer det fungera med order framöver?

Från och med 24 april 2022 kommer inköp till lagret i Hässleholm formellt att ske från Dagabs Inköp & Logistik AB. För dig som leverantör innebär det att det är Dagab Inköp & Logistik AB som juridiskt är köpare av varor från dig som leverantör. Vid frågor kring inköpsorder vänder ni er direkt till er varuflödesplanerare inflöde på Dagab Inöp & Logistik AB.

Inköp kommer att ske till två lager i Hässleholm och notera att ni som leverantör måste lägga både lager 130 och 131 i era system för att inköpsorder (EDI och mail) ska fungera:

Lager 1: Dagab Hässleholm

Sitenr:130

Adress: Terminalgatan 10, 281 43 Hässleholm

GLN: 7320240000480

Lager 2 – Dagab Hässleholm H&F (Hem&Fritid/special)

Sitenr: 131

Adress: Industrigatan 12, 281 43 Hässleholm

GLN: 7320240000473

Det är viktigt att du som leverantör kontrollerar köpare på inköpsordern så att order registreras korrekt i era affärssystem.

Order från City Gross, Matrebellerna, Matöppet och fria kunder med direktleverans till butik kommer att ske på samma sätt som idag. Om du som leverantör har en EDI-uppsättning för Direkt-order från Dagab så kommer den inte omfatta dessa koncept.