Willys till Strömstad

14 mars 2019

Willys öppnar en ny butik i gallerian Shopping Strömstad. Det är matbutiken Strömstad Mat som nu byggs om och omprofileras till Willys-konceptet. Den nya Willys-butiken kommer att ha premiär i slutet av 2019.

Butiken får ett mycket bra läge i Gallerian i Strömstad, som är en destination för tillresande och ett attraktivt köpcentrum för boende. Strömstad har ett stort upptagningsområde med många kunder både på den svenska och den norska sidan om gränsen.

– Strömstad är en intressant ort för oss, inte minst på grund av det stora antalet besökare under sommarhalvåret. Här finns det stor potential för ett koncept som Willys, med ett brett sortiment och låga priser, och vi tror att vår butik kommer att vara ett välkommet inslag för både boende och besökare i Strömstad, säger Tor Gullberg, etableringschef på Willys.

Willys är ett mycket omtyckt och välkänt koncept på den svenska marknaden och har från början av 00-talet växt från ett fåtal butiker i Västsverige till att bli en av Sveriges största dagligvarukedjor med drygt 200 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Willys affärsidé är Sveriges billigaste matkasse, vilket innebär en målsättning om att erbjuda ett sortiment som är väl i paritet med andra fullsortimentsbutiker, men till priser som ligger betydligt lägre. Nästan halva butiksytan viks åt färskvaror som färskt kött, frukt och grönt, chark, mejeri och butiksbakat bröd och det finns en stor andel ekologiska och miljömärkta varor i sortimentet.

Alla tillsvidareanställda medarbetare i Strömstad Mat erbjuds fortsatt anställning i Willys-butiken. Vissa roller och arbetsuppgifter kommer dock att förändras eller försvinna på grund av konceptbytet.

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48

Kategorier: Willys